top of page

ירקות עליים - יתרונות תזונתיים ואיך לשמור אותם טריים?

אחד המוצרים שאני אוהבת להחזיק במקרר זה שקית של עלי בייבי או רוקט.

לירקות עליים יש מגוון יתרונות תזונתיים (אותם אפרט מידי) ובעיני הם מוסיפים טעם ומשדרגים סלטים.

מה שעוד נחמד במוצרים כאלה של עלים שטופים, זה שבימים שאין כוח או זמן להשקיע, אפשר פשוט לשים אותם בקערה עם כמה עגבניות שרי, קצת שמן זית ולימון, והנה קיבלנו תוספת מהירה של סלט.


אממה, אם קניתם בעבר ירקות עליים, בטח קרה לכם שאחרי יומיים במקרר, גיליתם שקית עם עלים מרקיבים וריח לא משהו. מה שבטח גרם לכם להשאיר אותם במדף בסופר בקנייה הבאה.

אז יש לזה פתרון פשוט וקל.


אבל רגע לפני שאסביר איך לשמור על ירקות עליים טריים, הנה כמה מהיתרונות התזונתיים של הירקות העליים:

  1. הערך התזונתי שלהם גבוה, והם עשירים בויטמינים ומינרלים כמו פולאט, ויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, ברזל, סידן, מגנזיום ואשלגן.

  2. הם עשירים בסיבים תזונתיים, החשובים לפעילות מערכת העיכול, תורמים לתחושת השובע ומשפיעים לטובה על אופן עליית הסוכר בדם לאחר הארוחה.

  3. הם עשירים גם בנוגדי חמצון ובפיטוכימיקלים כמו פלבנואידים וקרטנואידים, להם נמצא אפקט מגן (מקטין סיכוי) למגוון מחלות כמו מחלות לב, סוכרת, סוגי סרטן שונים ועוד.


מי נכלל במשפחת הירקות העליים?

עלי בייבי, רוקט, קייל, תרד, מנגולד, חסות מסוגים שונים, כרוב מסוגים שונים, עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום ועוד.


אז איך שומרים עליהם טריים?

עלי רוקט בני שבוע במצב מעולה

אז ככה. דבר ראשון - מסתכלים לפני שקונים. יש פעמים שכבר בסופר העלים נראים חצי כח, ומהצצה קצרה אפשר לשער שתוך יום-יומיים השקית תלך לפח. אפשר גם לבדוק את תאריך התפוגה ולא לקנות אם הוא למחר/מחרתיים.


הדבר השני - כשמגיעים הביתה מהקניות, פותחים את השקית ומכניסים פנימה שני דפים של נייר מטבח. הדפים סופגים את הלחות העודפת וכך עוזרים לשמור על העלים. פעם ביום-יומיים אפשר להחליף בדפים חדשים.


אגב, אם יש לכם גינה / מרפסת / אדן חלון שמקבלים שמש, אפשר לשתול שם כמה צמחי תבלין, במיוחד כאלה שאתם משתמשים בהם בכמויות קטנות. ככה תמיד יהיה לכם זמין וטרי.

bottom of page