top of page

מתכון לפיצה ביתית מהירה, קלה וטעימה

יש מצב שאם אעשה ניסוי ואזמין פיצה מוולט, ובמקביל אתחיל להכין את הפיצה הזו, הפיצה שלי תהיה מוכנה קודם. אולי אם הייתי גרה בתל אביב וולט היו מנצחים, אבל השורה התחתונה היא שהפיצה הזו ממש קלה ומהירה להכנה. היא פתרון מושלם כשרוצים בספונטניות גיוון לארוחת הערב, וכמובן שהגרסה הביתית בריאה ומזינה יותר.

מתכון לפיצה מהירה, קלה וטעימה

הבצק הוא ללא התפחה, וזה מה שמאפשר את ההכנה הזריזה. את השמרים מחליפים אבקת אפייה ויוגורט.


כשנתקלתי במתכון הזה לראשונה, הוא היה עם קמח לבן. החלטתי לנסות במקומו קמח כוסמין מלא, שבדרך כלל מצליח להחליף את הלבן בלי לפגוע במרקם ובטעם, וזה אכן הצליח. מעבר לזה הבצק מכיל מעט מלח ושמן זית. ככה שיש לנו שילוב של דגנים מלאים, יוגורט ושמן זית - כולם מרכיבים חשובים בתזונה הים תיכונית.


בגדול העקרון הוא שהיוגורט והקמח ביחסים של 1:1 (כלומר על 150 מ"ל יוגורט נשים 150 גרם קמח). על כל 150 גרם קמח אני מוסיפה בערך כפית של אבקת אפייה, רבע כפית מלח וכפית או כף שמן זית, אבל באמת שכל פעם עשיתי משהו קצת אחר ותמיד יצא בסדר.

פיצה מקמח כוסמין מלא

אפשר להשתמש ברוטב קנוי. אני מעדיפה לקנות רוטב עגבניות בבקבוק זכוכית, וכזה שמכיל בעיקר עגבניות, ואולי גם שום ותבלינים. לחילופין, אפשר להכין רוטב על ידי טחינה של עגבניות (אפשר גם עם שום, בזיליקום ותבלינים), ואז בישול ממושך במחבת עם שמן זית, עד שיצטמצם. כשאני טורחת ומכינה רוטב כזה, אני מקפיאה את חלקו, ואז יש לי בשלוף לפיצה.


מעל אני מפזרת גבינת מוצרלה מגורדת ותוספות לפי הטעם. גם בגבינה - אני דואגת שתמיד יהיה לי במקפיא. קצת ניג'וס לפורר אותה כשמפשירים, אבל ככה תמיד יש לי זמין ואני יכולה להיות ספונטנית.

מתכון לפיצה בנינג'ה גריל

מתכון לפיצה ביתית מהירה, קלה וטעימה

מרכיבים

1 גביע יוגורט 150 מ"ל*

150 גרם קמח כוסמין מלא (שזה בערך כוס ורבע)

1 כפית אבקת אפייה

0.25 כפית מלח

1 כפית או כף שמן זית


אופן ההכנה

  1. מערבבים את הקמח, המלח ואבקת האפייה.

  2. יוצרים גומחה בקמח ושופכים לתוכה את היוגורט ושמן הזית.

  3. מערבבים הכל עד לקבלת בצק אחיד (אפשר להתחיל בערבוב עם כף ולסיים ידנית. בכמויות גדולות יותר יתכן וישתלם ללכלך את הבלנדר)

  4. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק כך שיתאים לתבנית עגולה.

  5. מכניסים את התבנית לתנור** שחומם מראש ל-220 מעלות טורבו ל-5 דקות.

  6. מוציאים מהתנור. יתכן והבצק תפס כיס גדול בזמן האפיה, זה בסדר. הופכים אותו לצד השני, מורחים רוטב עגבניות, מפזרים גבינה ותוספות, ומחזירים לתנור לעוד 4-5 דקות אפייה, עד שהגבינה נמסה וזהובה.

בתיאבון!


הערות

*אם יש לכם גביע גדול של 200 מ"ל, אפשר להשתמש בו יחד עם 200 גרם קמח, ושאר המרכיבים בכמות דומה.

**אפשר להכין את הפיצה גם במכשיר נינג'ה גריל: משתמשים בתבנית ובתוכנית של הגריל על חום גבוה. את הבצק מחלקים לשתי נגלות. משך האפייה בסך הכל 8-10 דקות.

bottom of page